30.1.11

Freestyle på skøyter


Liker DU dette showet, hva legger du mest merke til - hund eller fører? Ødelegger det for helheten at hunden bjeffer gjennomgående? Er det et samspill vi ser, eller er det bare det at fører er god på skøyter? Passer bevegelsene deres til musikken, er de godt tilpasset musikkens skiftninger og takt? Er dette vanskelig, men ser lett ut, slik at det egentlig er veldig bra? Det var noen forslag til tanker du kan gjøre deg når du ser dette spesielle showet. Se, lytt, FØL og vurder.

3 comments:

  1. Jeg synes det er underholdene, men rykkvis og ikke flyt. Personen dominerer, dog er bjeffingen forstyrrende,men ser jo ut som den liker det:)
    Jeg aner ingenting om dette, men har sett mye freestyle, og dette er vel ikke det beste jeg har sett, men underholdene:).

    ReplyDelete
  2. Personlig synes jeg bjeffing er forstyrrende. Men det kan kanskje ha noe å gjøre med at jeg også trener retriever-jakt der bjeffing og stress er fy-fy. Her trener vi også mye ro mellom slagene, så er kanskje ikke helt sammenlignbart. Siden jeg trener litt freestyle-triks på siden av jakt, er det viktig for MEG og min hund at den ikke blir alt for oppjaget under freestyle-treninga, fordi dette kan ødelegge for roen som vi må ha på jakt. Men det er jo gøy da:)

    ReplyDelete
  3. Kjempeartig å lese hva dere synes - takk for meningene! Jeg synes også denne oppvisningen var underholdende, mye pga "annerledesheten", overraskelsesmomentet betyr endel etter som man har sett mye freestyle. Bjeffingen er ikke så forstyrrende her antagelig pga at hunden også utstråler stor glede og iver, ikke stress. Ro er viktig i freestyle, så ja, hun kunne med fordel ha med et par ro-øvelser innimellom all aktiviteten.Men gøy, dette, kanskje litt risikofylt for hundepotene?

    ReplyDelete