10.3.10

Fange ballen




Khan elsker å fange ballen. (Han har èn favoritt!) Jeg elsker å fange at han fanger ball - jeg blir aldri lei av å fotografere han, se på han. Han får meg til å le hver dag, det er stort, og lek med ball har mye av æren. Ball betyr tempo, intensitet og ganske høy stressfaktor. Er ball alltid en god forsterker? Ikke alltid, men ofte. Jeg kan bruke ball for å kjøre kjappe økter, type gjør-som jeg-sier-øyeblikkelig-økt. Da er ballen god forsterker for å få repetisjon på repetisjon med fart og presisjon på øvelser han kan. Vi bruker ball også i selvkontroll-økter. Da kaster jeg ikke ballen, men legger den på bakken. Så jobber vi rundt omkring uten at han får miste kontakten ved å se på ballen. Når det gjelder å holde posisjoner kan jeg ha ballen i høyre eller venstre hånd avhengig av hvor jeg vil påvirke fra, og han skal selvsagt ikke se på ballen uansett hvor jeg har den, han må se på meg. For ro, innetrening og nye småting må vi bruke godbiter. Noen ganger har vi drakamp, og DA sitter'n i taket temmelig kjapt. Ja, ball er ofte mest passe for Khan.

2 comments:

  1. En nyyydelig hund du har også! :) Jeg har vært mest vant til katter, men helt fra barndommen min har jeg også vært vant med intim kontakt med hunder - OG katter! :)) Dyr er så hjertevarme og gode å ha!! :)

    ReplyDelete
  2. Utrolig hvor mye en ball kan gi av belønning og glede når ball er det beste som finnes,hi-hi.

    ReplyDelete