17.10.10

Freestyletreningen

Jeg har vært mye i ro, har hatt dårlige stunder, de som ingen ser. Men det er flest gode dager, gode minutter og timer. Jeg har vært på besøk hos mamma og pappa, det har vært koselig. Khan synes det er fint å være der, han får nemlig lov å ligge i sofaen, som hjemme - ikke dårlig. Khan koser seg gjerne med de som sitter der, som for eks. pappa - det er en ære å bli kost med av Khan - han er ikke en hund som elsker alle. Du må på en måte fortjene det. Han er en følsom fyr.

Det ble en intens helg i Stockholm for noen uker siden. Sånt tar tid å komme over. Jeg var observatør på kurs med Richard Curtis og hadde også privat couching. Richard ga innspill til mitt neste freestyleprogram og vi søkte etter musikk som skulle matche en god idè. Etter mye leting er jeg tilbake til det jeg hadde tenkt før kurset. Pussig det der med musikk og tema, det må bli som det bli. Musikkvalg er for meg, veldig personlig. Det er når vi klarer å finne det personlige uttrykket at programmet har størst sjans til å bli bra. Det blir kanskje et program med en gitar. Jeg beholder min motivasjon til å trene videre, men noen ganger stopper det helt opp, det er ikke enkelt å få til ambisiøs trening alene. Noen ganger suser det i hodet mitt at jeg skal gi meg og heller bare couche andre, jobbe med regler og være dommer. Men så taler hjertet. Hadde ønsket at det fantes noen her i distriktet som kunne skaffe innendørs trening. Selvom jeg tviler, så håper jeg stadig at noe skikkelig motiverende skal skje. Utholdenhet lønner seg. Denne høsten klarer jeg hverken å ha oppvisninger eller å konkurrere. Det er helt umulig, desverre. Jeg får bruke tiden og trene rolig og målbevisst så jeg blir klar til sommeren. Khan er heit, det er ikke bare bare med en sånn hund, han krever og tar endel av min totalenergi, jeg har noen farlige utfordringer, men han gir meg mye nærhet og ro også. Det meste er sanseløst moro, Khan er utrolig flink og jeg er veldig, veldig stolt av han. Mange sier at "det synes", det er BRA:) Kult. Vi har alle grunn til å være stolt av hunden vår!

Møtet i Nordisk freestylekomite i Stockholm, og senere møte i regelverkskomiteen var supert og absolutt interessant arbeid. Det gjorde meg sliten, jeg strever med kroppens nedre deler. De øvre funker på topp.. Jeg skal avsted å ha freestylekurs i Eid Hundeklubb neste helg, det gleder jeg meg til. Og jeg skal ha et lokalt foredrag om "antrozoologi" - menneske-dyrbinding - et elsket tema! Etter det er det freestylekonkurranse på Exporama, Hundelivsmessa 31.oktober. Alt dette er mer enn nok for meg. Mye moro, litt vanskelig. Akkurat som alltid.

1 comment:

  1. Så fin filmsnutt du har lagt ut.Artig ide med en sjarmerende stil.

    ReplyDelete