21.11.07

Hund og fritid?

Gøy på landet uten nettforbindelse og telefon i èn uke! Heldigvis er jeg rimelig godt betinga til mobiltelefon'.. Så, hva skjer'a? Joda, jeg føler at jeg går rundt i tåkeskogen med en liten terv mellom bena og en stor terv dansende baklengs foran meg hele tiden. Ja, også en liten Proffen som prøver å henge med så godt han kan. De to tervisene er langt mer kraftfulle og voldsomme enn en phalene, sånn er det bare. Ja og så har hundebladet Hund & Fritid vært på besøk for å lage en reportasje om oss i bladet. Så hyggelig. Jeg synes forøvrig at Khan fortsatt er kul og rolig. Han gjør endel frivillig atferd, men han gjør sine ting liksom veloverveid og liiiiitt langsomt. Veldig søtt og fint. Disse første ukene har jeg fått shapet fram fot høyre og venstre side, gå mellom, snurre (han gååår en snurr:o), rygge flere meter i front (ganske kjapt faktisk), hilse (play-bow), følge handtarget, gå èn gjennomgang slalåm og åttetall, sitte, dekke (litt laaangsomt her og) og stå i front. Og så driver vi og får tak i noe labbe- og hodebevegelser. Men, jeg har slett ikke trent mye - blir noen minutters økter et par ganger om dagen, i tillegg til at jeg klikker og belønner kontakt og annet initiativ ute på tur. Jeg prøver også å leke med han og håndtere han. Ja, og så har vi selvsagt vært rundt omkring for miljøtrening og miljøtrening og miljøtrening. Og samme hvor jeg er, så er jeg opptatt med å kontrollere hva Khan skal lære, og jeg vil i utgangspunktet være veldig ivrig etter å få tak i mer fart og jeg vil belønne hans kreativitet. Dette er moro!!
Men jeg har vært opptatt i "Hønsebua" hvor jeg driver og lager ting & tang med mose, kongler, ull, havre etc. GØY-GØY - trenger å slappe av fra hundelivet litt. Men, eeeh, Khan er der med meg og rydder i kongler og gnager røtter så det fyker. Fiiinkhan :o) Og idag har Knerten og Eva vært her og trent litt frontarbeid + "å gå rundt juletre", hehe. Brakar og jeg fikk trent ørlite grann òg, siden vi faktisk skal vise Dovregubben programmet vårt i Vikingskipet til helga! Ja, dette var overraskende også for meg, men virkelig stort. Fredag kl. 16.45, kanskje lørdag og søndag kl.15.00. Men vi har ikke trent siden konkurransen i september - jeg vår stole på gode, gamle Brakar'n - igjen. Værre med å stole på meg selv - håper jeg ikke blir altfor nervøs og sliten. Og hva mer skjer'a? Jo, Ellen og jeg var på TV2 Hundeskolen sist gang og det var ganske god underholdning i det minste ;o)

Gåtta banen, sier i hvertfall jeg!

2 comments:

  1. Hei,

    Jeg så dere på hundelivsmessen, og ble mektig imponert!! Har veldig lyst til å se Dovregubben igjen!

    jeg skal på Hamar på _lørdag_, og håper dere kommer og viser frem showet deres da!!

    ReplyDelete
  2. Hei,Merete.
    Kjempehyggelig og se deg igjen på Hamar i går,og gratulerer med ny valp..ser jo bare helskjønn ut,da...
    Orket ikke og være igjen for og se showet ditt,men vet at det er flott..Har sett dere før,vet du...he,he

    Gå gjerne inn på hjemmesiden min: www.freewebs.com/nuffene.
    Du må hilse til Ellen,og kondolere og gratulere med hundene...
    Kanskje vi ses snart igjen....

    Hilsen Hege og Tycon

    ReplyDelete