28.8.08

Også litt lydighet

For ikke å dvele for lenge ved den fantastiske runderinga, *haha*, som jeg dessverre ikke kommer til å bruke veeeldig mye tid på (årsaken til det finnes her:) - så har vi landet i vår hverdag igjen, gutta og jeg; Kong Brakar, kulekillerKhan og LILLE Proffen. Og våre dager består av så mangt innen hundetrening, når bare motivasjonen til å trene er her. Går tom av og til jeg ;( kjenner du til det?) Jeg er selvsagt mest motivert til å trene øvelser for freestyle - ja og så diverse forberedende arbeid som f.eks. ørlite lydighet. Så joda, jeg har jobbet ørlite med noen av lydighetsøvelsene, de hører jo med. Men de vanlige konkurranserettete øvelsene er kjedelige å trene på - det fins så utrolig mange andre, langt morsommere øvelser å bruke tiden på. Men lydighet må vi ha og konkurransetrening er også fint, det er en viktig del av en freestylehunds opplæring. Ståk og støy, hunder og mennesker overalt - det er vanskelig det! Her er vi igang med fellesdekk i det minste. Vi tar det derfra! Herfra..

3 comments:

  1. Bruks og lydighet - blir skikkelig imponert jeg! Ilunga er nå en klikkerhund, og jeg en "pølsetante...?" nåja. Det virker som bare den! (As if you didn't know..) Ha en delig helg!

    ReplyDelete
  2. Synd ikke døgnet har dobbelt så mange timer, så kunne vi gjort enda mer morsomt sammen med hundene våre. Tror KillerKhan gjerne vil ha en liten runderingsøkt i ny og ne! Og du må ikke glemme å øve på momentene brukskaffe på sekken med brukskake!

    ReplyDelete
  3. For noen flotte gutter du har!

    Til høsten flytter Oluf og jeg til enten Oslo eller Hamar, og da håper jeg vi får mulighet til å komme nærmere et aktivt freestylemiljø :))

    ReplyDelete