13.6.10

Fint og flott




















Jeg har vært mye borte hittil i juni. Sånn skal det fortsette en stund til. Alt handler om freestyle og annen hundemoro. Khan og jeg dro til Odalen på hyttetur for å hvile ut sammen med venninne etter kurset i Askvoll. Khan badet og fikk ligge i sofaen mens vi strikket tøfler, skravla, drakk vin og leste om blodtypediett med stor glød. Godt å få hvile etter et kurs, men den lange turen til vestlandet gikk fint, takk til sjåføren. Som overnattingssted fikk vi et hus for oss selv, noe som ga nødvendig hvile. Takk til arrangøren! (Tror jeg skal insistere på et tomt hus til instruktør i framtia,) MÅ ha fred og ro for å kunne gi alt. Det var Askvoll HK som hadde invitert meg for å ha freestylekurs. Vi fikk bruke en stor hall med sklisikkert gulv og det var supert! Deltagerne var positive og entusiastiske og jeg fikk gjennomført et kurs som jeg selv var fornøyd med, ikke dårlig det. Bare positive tilbakemeldinger, ja det virket som de virkelig ble bitt av freestylebasillen. Khan oppførte seg fint med visse tilpasninger;) og jeg er veldig fornøyd med han, min lille ville ulv i fåreklær, og han taklet også biltur på over 120 mil. Apropos "ulv" så har jeg denne helga hatt besøk av annen venninne med (bare;) 3 alaskan huskies, de andre ble igjen hjemme.. Snakk om ikke-pysete hunder, og friske og vakre attåt! Khan var helt enig. Becky og Tove var tydelige, raske og utholdende, alt på en gang og selvom Khan måtte takle å sitte litt i ro innimellom, så fikk han en flott lekestund med nye hundevenner. Godt å se hvor fint han oppførte seg. Jeg får aldri nok av å se på, filme eller fotografere frie hunder i lek. Nydelig skue. Che, en ah på 9 år er den mest kule, vakre, for en utstråling! Flere ord trengs ikke, legger ut bilder. Til uka skal Khan og jeg trene videre for å nå vårt neste mål. Jeg er sliten og mo i beina, men gleden er stor.

1 comment:

  1. Det finnes knapt noe vakrere enn hunder i fri utfoldelse :)

    ReplyDelete