22.6.10

Khan rykke opp

Speakeren på siste konkurranse kalte oss "svenskdødaren som kom som en stormvind innover freestylesverige"- HAHA, den var søt, Rolf. Jeg tar det som et kompliment. I jakten på opprykk og flere gode erfaringer meldte vi oss nemlig igjen på freestyletävling i Sverige. Det er så himla trävligt ved konkurransene, vi treffer hyggelige mennesker og får stadig flere freestylevenner. Se for eks lille, rare Teo og Jonna, med mamma - hvilke herlige mennesker, og til inspirasjon for meg. Mitt mål for å konkurrere på Elmiautstillingen var å bruke bokseprogrammet som et greit kl. II program for å få opprykk til klasse III. Jeg synes personlig ikke at dette er et superfantastisk program, men det er fint og enkelt. Jeg håper jeg lykkes med å underholde og med å vise at freestyle er moro - en strålende hundesport. Og seriøst så gjelder det for oss å få opprykkspoeng, to ganger. Derfor er det en fin anledning når det arrangeres to stevner på samme sted, da er det bare å trå til. (Lykkes jeg, kunne jeg virkelig slappe av på Danmarkstur for å se freestyle-VM :) Men, en ting er å håndtere hunden - en helt annen ting er å håndtere seg selv! På utstillingsområdet var det store og mange forstyrrelser og JEG falt helt sammen. Måtte bruke lang tid på en stol, og jeg tenkte på å trekke meg. Men det hadde jo vært ergelig, kjørt så langt og greier, jeg måtte ta meg sammen. Så jeg jobbet med meg selv der jeg satt, det kan jeg love! Det var ekstremt mye lukt på plenen hvor ringen var satt opp, plassen var først brukt som hundetoalett.. Khan ville snuse og være hanhund!! Men, så funket det likevel, til tross for at han sprang unna sterke luktflekker i gresset under framføringen. Jeg kjører nemlig noen strikte rutiner som er til stor hjelp for oss!! Og så har vi jo trent litt da. Vi fikk rundt 90 poeng begge dager, det holdt til opprykk og seier. Fantastisk flinKhan. Jeg ser nå fram mot en pause for å finne nytt tema og ny låt. Jeg vil tenke ut et klasse III program, og vil bruke god tid. Er mektig lei av boksingen, vil aldri mer ta i boksehansker - men gøy har det vært! Og du store min tid så mye nytt jeg har lært om Khan, og om å jobbe med musikk og koreografi. Programmet er baklengskjedet, forlengskjedet, ja endevendt flere ganger. Vi har utviklet oss med dette programmet hvor jeg har prøvd å følge Khan helt og holdent. Dette skulle være hans showdebut og det endte med 5 starter og 5 seiere gjennom klasse I og II, og så opprykket til siste klasse. Khan er heit og lettanntennelig, også kul, vakker og stilig. Synd at han er nødt til å trekke på meg, hrmf. Men i rollen som "boksecouch" kunne jeg bevege meg på en måte som passet både for MS-bein og hyperthyreose, ganske smart egentlig. Nå skal jeg la Khan være kul og i ro mens jeg selv drar for å heie på freestylerne i Danmark. Og ja forresten, her er bokseprogrammet..

7 comments:

  1. Hahaha... KJEMPE FINT programm!!!
    Fikk en artig assosiasjon til Hege Schøyens "Stælken gundersen" ;)

    Helt klart mektig underholdende!! :)

    Grattis med opprykk!

    ReplyDelete
  2. Fikk sett dere første dagen og SÅ flinke dere er!
    Gratulerer med seiere og opprykk til klasse 3!!

    Alltid spennende å lese om dere og følge med på hva dere gjør, dere er en sto inspirasjon for oss andre som har hund og du er et stort bevis for at alt går ann hvis en vil :)

    ReplyDelete
  3. Grattis Merete och Khan!Å välkommen till klass 3!!! =)

    ReplyDelete
  4. Endelig har jeg sett dette programmet som jeg har gledet meg lenge til å se!! Virkelig artig, kult og genialt ;) Og gratulerer så mye med opprykket!! Nå gleder jeg meg minst like mye til å se neste program med kuhle-Kahn!

    Klem Renate

    ReplyDelete
  5. Utrolig bra og inspirerende! Grattis med opprykk og heia heia :)

    ReplyDelete
  6. Herlig og humoristisk program. Absolutt velfortjente seire :)

    ReplyDelete
  7. Så utrolig bra-Hurra,hurra.Gratulerer med opprykk og seier.

    ReplyDelete