20.10.08

Litt underholdning

Takk til Ellen, leder i NFF, for bra gjennomføring av freestylekonkurransen - et lite, men godt arrangement. Håper jeg får oppleve at freestyle blir stort i Norge en vakker dag, det syns jeg freestyle som hundesport (og vi som drar lasset) fortjener! Freestyle innebærer å lære hunden fancy øvelser, lære seg selv noen riktige steg; koordinering av armer og bein er ikke helt enkelt når man samtidig skal kontrollere hundens, alt skal koreograferes til musikk. Noen får det til uten hunder, se bare her: http://www.youtube.com/watch?v=_NgPA8Daxd8
Jeg påstår gladelig at uten freestyletrening i mitt liv hadde ikke jeg vært på beina. Terapeuter i USA viser til at musikk har positiv effekt for folk under fysisk rehabilitering. Ikke noe nytt det; å lytte til musikk er avslappende og beroligene, eller spennende og nyttig hvis man altså vil danse med hunden. Musikk bringer fram følelser og tanker! Jeg har hverken fått riktige følelser eller tanker for en god låt for Khan enda, men vi har èn kjapp låt nå som skal testes så snart jeg orker. Imellomtiden blir hundene trent inne eller i hundehaven (inngjerdet område av haven:) Dessuten venter vi på at hundegården skal bli ferdig så de får vært litt alene (;o) Khan er god til å bryte seg ut av tøybur og er påvist god til å flykte (haha). Håper ikke han er så flink som denne: http://www.youtube.com/watch?v=bEwtlLXG5IU
Gårsdagens freestyleekvipasjer skal ha ros for innsats, optimisme og kreativitet. Alle så ut til å ha på seg gjennomtenkte antrekk, noe som i seg selv var et stort framskritt. Det var mye bra å se innimellom; fine, spenstige øvelser og blide førere. Vi er på rett vei, selvom utviklingen går litt sakte. Og vi gir oss nok ikke, men vi blir litt utålmodige innimellom. Her får du litt mer underholdning mens vi venter - husk "deiligst av alle gleder er gleden for slett ingenting, ikke for noe du kan eller vil, gleden for intet og gleden for alt, gleden fordi du er til".

No comments:

Post a Comment