21.11.09

Hundetreneren



























Proffen... vår lille, nydelige Proffen har vært sammen med minst like nydelige Kristine noen dager. Kristine er en ung hundetrener, og det er lett å se at hun og Proffen har fått et fint forhold. Ja, akkurat et sånt forhold som gode hundetrenere får med hunder.. og katter. Ask ville delta på kattevis og gjorde alt han kunne for å innynde seg. Proffen har kost seg, men nå er han utrolig sliten og vil bare sove. Khan har hatt en rolig uke, vi har kun vært på jordet med frisbee. Han har ligget og ventet på meg hele uka. Jeg har ikke orket noe, kun tenke- og skrivearbeid, skrev en artikkel til Hundesport, og skal skrive detaljert om treningen av vårt freestyleprogram, programmet som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med framover, legge det bort eller jobbe videre med det? Det ble jo ganske høye poeng, (lavest 7,8 p og høyest 9 p i alle kategorier) og den engelske dommeren anbefalte meg å søke om deltagelse på Crufts mars 2010 med det. Du store, det fins da grenser! Men, freestyle krever stor innsats, og mye av min motivasjon til trening finnes i selve ideen, i koreografien og i gleden over å trene noe nytt. Så Khan og jeg får gå i tenkeboksen, han trenger dessuten å bli mer voksen. Enn så lenge så er det hyggelig å bli spurt om å hjelpe andre og idag har jeg hatt en hyggelig og positiv gjeng på besøk for fornuftige og tydelige tilbakemeldinger. Givende! Fikk også boken Hundtränaren i posten, den så virkelig fin ut! Anbefales! Godnatt alle gode hundetrenere der ute!

2 comments:

  1. Stilig bilde av de tre.Søte Proffen i freestyle og stilige Ask i HTM stilling.Hun så ung og så flink til å trene.Gleder meg til å lese om freestyle programmet.

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for en hyggelig lørdag med mange nyttige tilbakemeldinger!! Her fikk jeg jo også svar på hva boken du viste frem het! Lykke til videre med dine hunder!

    ReplyDelete