1.11.09

Mobilisering!

Om èn uke idag er vi på vei hjem fra årets store nordiske freestylehappening, NM i Danmark. Mon tro hvilken forfatning jeg er i da? Lykkelig eller ulykkelig? Av erfaring vet jeg at jeg ikke hadde greid og prestert med hund på så store arrangementer uten medhjelpere. Jeg glemmer aldri et visst parprogram, vist på Hundelivsmessa + i offisiell konkurranse i Sverige. Ikke bare-bare for ferske freestylere! Den gangen var det Ellen som gjorde disse prestasjonene mulig. blir Per Ole og Eva med på tur. Jeg er dem takk skyldig, selvom jeg er fullstendig klar over at jeg til syvende og sist stå på egne bein der ute på gulvet. Det er dette som blir min største utfordring i tillegg til uvissheten mht Khan i en så vanskelig setting. Å stå, gå, danse, bevege meg til musikk tidlig på dagen blir tøft. Jeg må fokusere på meg selv, på Khan's ve og vel, og på oppgaven. Oppgaven blir å ha oppvisning under NM og debutere i FS1 langt FØR jeg hadde tenkt. I tillegg, å orke alt det hyggelige sosiale som følger med. Jeg gleder meg! Innser samtidig at jeg ikke er i mål med unge Khan, til tross for typisk stor egeninnsats. Idet minste har jeg lært meg rekkefølgen på de 30 kommandoene programmet består av. Khan kan dem også, og jeg har baklengskjedet alt, hvertfall i tre kjeder. Khan bjeffer av og til hardt i frustrasjon over presset - så, klart jeg har gått for fort fram. Det er ikke et veldig vanskelig program, men det krever årvåkenhet, presisjon og perfekt timing. Jeg har trent "halvt program" i Askim sentrum, Drøbak sentrum og i Drammen. Ellers, minikjeder og et par vanskelige overganger daglig de siste ukene i haven. Og jeg har øvd alene på å gå i musikken, by på meg selv. Målet er at dette skal holde til å skape en positiv opplevelse for Khan og meg, og at det holder for å representere norsk freestyle pr. nov. 2009 på en god måte, med en uerfaren, urutinert hund. NKK var ikke klar til å støtte opp om norsk deltagelse i dette NM. Så Khan får vise hva han khan på egen pote, med meg på slep :o) Det blir spennende og moro. Lykke til, alle!!!

4 comments:

  1. Lykke til!
    Har selv sett hvor flinke dere er så jeg er sikker på at dere vil imponere alle( kanskje til og med deg selv :o))

    ReplyDelete
  2. Som Heidi så har vi sniktittet på hjemmesiden til noen andre vi og vi vet at dere gjorde en kanondebut - fiiiiiiine Khan og superflinke Merete. Jeg og Noah bøyer oss i støvet og gratulerer sååååå mye.

    ReplyDelete
  3. Gratulerer igjen Merete :) Jeg venter spent på referat her i bloggen!

    Klem

    ReplyDelete