21.5.08

Proff Proffen
















































TENK Å VÆRE SÅÅ PEN, SÅÅ SØT OG SÅÅ NYKLIPPET OG REN -og samtidig AKTIV OG MODIG. Må si jeg aldri har hatt en så velstelt og vakker hund før i hele mitt liv, og vi snakker om en hund som er AKTIV, ikke en som sitter til pynt på en hylle. selvom han kan gjøre det òg, Proffen - han er utrolig god til å balansere. Per Ole kidnappet Proffen igår og tok han med til Astrid, en god, gammel bekjent og en av Norges absolutt dyktigste og mest erfarne innen håndtering, stell og klipp av hund. Når han kom hjem ville Brakar og Khan nesten ikke slutte å lukte på han, og så arg og bestemt som lille Proffen med ett var blitt!? Ganske interessant -atferdsendring faktisk, pga litt pelsstell (det var fremmede lukter tenker jeg).












































Idag har Proffen fått trene litt hopp og sprett og tjo med meg, for vår egen gledes skyld. (Har som kjent nok med å trene to store terviser jeg.) Har fortsatt et håp om at lille, kjekke Proffen kan få en karriere innen agility med P.O. Det har blitt veldig lite (next to nothing) trening på de to det siste halvåret pga sykdom "og andre prioriteringer" - men vi skal aldri si aldri! Proffen er uansett en utrolig fin hund, synes vi - synes alle som møter han faktisk. He's got an attitude nemlig! Og jeg som absolutt ikke er mest kjent for å sette utseendet eller en hunds ytre attributter høyest, må innrømme at det overhode ikke er noe galt med skjønnhet - ihvertfall ikke hvis man både er vakker og vis - og hvis man kan leve aktivt og litt "sølete", slik som Proffen. Håper Astrid på Hundesalongen i Uelandsgata, Oslo ser disse bildene av en meget PROFF phalene - tydelig stelt av en PROFF





4 comments:

  1. Åh, så nydelig han er på det nederste bildet! Sukk... :-)

    ReplyDelete
  2. mamma, du kunne jo ha skrevet at det faktisk var jeg som tok det ene bildet av Boffen daa :p

    ReplyDelete
  3. hehe, TAKK!
    Så sjeldent som jeg deltar i dine ting så blir jeg litt glad hvis du nevner meg også når jeg Endelig gjør noe for deg :-)
    Jeg stiller opp for deg jeg også vet du :)

    ReplyDelete