10.11.08

Aktivise-ring

Løpe i ring rundt et tre er kanskje ikke det mest intelligente vi kan bedrive tia med, men både Khan, Brakar og jeg synes det var en utmerket form for aktivisering på en grå dag, lekne som vi er! Det gjelder å underholde seg selv med det enkle og nære, istedet for å klage på det en ikke får gjort av mer avanserte ting. Tenker jeg. At det ikke holder med "en tur i hagen" for belgere er ikke bare sant; det kommer an på hva en gjør i hagen. Kvalitet heller en kvantitet. Med kjekk holdning skjønte Khan kjapt hva vår lille aktivise-ring handlet om, nemlig å springe i ring rundt treet. Litt enspora kanskje, men vi får satse på andre veien neste gang -haha. Når jeg ikke kan gjøre det jeg liker å gjøre får jeg like det jeg kan gjøre. Det er mitt motto. Og jommen er jeg glad jeg har slike karer som dette. De gjør meg glad når jeg er trist, gjør meg aktiv når jeg er passiv og bare å se på dem får fram smil og latter. En god latter forlenger livet, eller i hvertfall - beriker livet.

4 comments:

  1. Jeg får nesten julestemning jeg *ler* Ser for meg en, to eller kanskje tre belgere jogge rundt ett stort pyntet juletre mens Så går vi rundt om hver enebærbusk busk..... *fnise frydefullt*
    Vi har gått i "øve oss på å være i ro" modus vi, og med kennelhoste på alle tre så går treningen aldeles utmerket *latter*

    ReplyDelete
  2. Jeg ble også i julestemning av dette - hva med å putte på dem en lue hver så ser det jo riktig så smart ut ;-))

    Mvh
    Farmor på Heierås

    ReplyDelete
  3. Haha, det så jo ganske morsomt ut, støtte forslaget om å sette på de nisseluer:-)

    Takk for gratulasjon i bloggen min :-)

    ReplyDelete