2.2.10

Fint for freestyle






















Kurs i teatersport krever kreativ tenking og nærvær. Dette kurset kan muligens gi meg ideer for framtidig freestyle, men viktigst av alt, så var det MORO. Har ikke ledd så mye på lenge, tiden gikk fort, og gruppen på rundt 18 deltagere, flest yngre, men også voksne, fungerte bra sammen selvom det var mange som ikke kjente hverandre - jeg kjente ingen. Dette er et lite kurs i impro-teater som handlet om å tørre, om å droppe planlegging og stole på egen kreativetet, om å si JA, kunne samarbeide, lage en historie med dramatikk, nærvær, spenning og avslutning, om å fokusere, ha mot til å feile for å kunne lykkes osv. Dette passet meg ypperlig, jeg elsker å leke på en seriøs måte. Det mest interessante ved hele kvelden var vel at jeg mot formodning klarte å huske navnene på alle 18 personene ved hjelp av en assosiasjonsmetode. Det hadde jeg ikke trodd! Smart teknikk. Det nytter ikke med negativ tenking, vet jeg. Må ha positiv fokus som alltid; tenk JA, gjør JA, si JA. Bra pedagogikk og veldig godt å oppleve at en ung teaterinstruktør har samme metode for instruksjon av oss mennesker, som vi bruker på hunder. Det gjelder å peke på det positive ved hver, Å SPILLE HVERANDRE GODE - et godt uttrykk. Gleder meg til neste gang, selvom jeg ble stiv som en stokk og sliten. Men, det kan jeg ikke fokusere på. Jeg skal fokusere på at jeg klarte å huske navnene, hadde det gøy og holdt på å le meg plent i hjæl. Det var moro å få sjansen til å le hjertelig!

2 comments:

  1. Høres morsomt ut:) Hvem holder kurset?

    ReplyDelete
  2. Trøgstad Ungdomsteater. Tenk at sånnt fins her på landet i trøkksta'! Imponerende engasjement fra ungdommelige lekne mennesker, og jeg gamle kjerringa er like barnslig, og digger det!

    ReplyDelete