10.2.10

Fristil i snø
















Å ligge alene og godt kledd ute i snøen i skogkanten, med kun en terv, en oransje ball og et flott kamera er noe av det absolutt beste jeg vet. Det er ikke noe som gir meg mer enn å observere, beundre og fotografere dette glade dyret som viser så sinnsyk stor glede over små ting. Jeg klarer ikke annet enn å smile, jeg koser meg virkelig og klarer ikke og la vær å ta bilder selv når hendene fryser til is rundt kamera, og jeg nesten drukner i en snøsky! Khan er heftig, det ser ut som han er villig til å ofre livet for å få tak i ballen, han er ikke enkel å "fange", han er et flott fotoobjekt! (Se bildene!) Ellers har det skjedd mye på freestylefronten. Jeg har en freestyleartikkel i siste Canis + forsidefoto :o) Artikkelen er flott, synes jeg, dog med en feil som går igjen i regelverket; for å finne dommernes sluttpoeng skal ikke poengene multipliseres, de skal legges sammen (og deles på antall dommere). Pytt! Om vår trening kan sies at Khan og jeg ikke får trent annet enn momenter, alene på tunet, men vi skal forsøke å kjøre ut for å generalisere øvelser, ja, det skal være 1.prioritet framover. Vi får sjeldent trent sammen med andre, jeg må gjøre en innsats nå, hvis kreftene bare holder. Så har jeg vært opptatt med arbeid med regelverk og dommerutdannelse sammen med Hanna og Ellen. NFF har hatt dommerseminar og vi godkjente tre kandidater som manglet litt for å tilfredsstille kravene for å bli freestyledommer. Gratulerer til dere! Nå håper jeg bare at det er mange freestylere som leser det offisielle reglementet (klikk på freestyle og heelwork to music), og forbereder seg til årets konkurranser slik at dommerne får noen å dømme! Og ikveld skal jeg ha freestyleteorikveld ved hundeklubben i Askim, det er begynnelsen på årets freestylekurs for min del, og jeg gleder meg til å møte nye freestylere. Jeg har forøvrig fått endel MORSOMME ideer til egenutvikling og koreografi på kurs i improvisasjonsteater med Trøgstad Ungdomsteater, veldig utviklende og gøy! Og jeg er i gang med å forandre på bokseprogrammet vårt, fordi jeg har lyst. Men det er desverre litt for kaldt ute i snøen til at vi får gjort alt riktig enda. Fortsatt mest aktuelt å leke fristil i snøø - kan ikke dy meg; bøø..
















1 comment:

  1. For en hund!!
    Og så er du en dyktig fotograf også!
    Et snøhav av blinkskudd!!
    Gratulerer med intervju, jeg bestilte bladet, det ser flott ut!
    Takk snille gledepreder for motiverende og positive innlegg!
    Alt godt ønskes dere!
    Klem Lokki og Jr.

    ReplyDelete