24.1.11

Heftig freestylekurs

Sist helg holdt jeg freestylekurs i flott kunsthall hos Tønsberg Hundeklubb. (Bilder kun med mobil). Alt gikk strålende selvom jeg ble ganske utladet etterpå - forøvrig helt vanlig etter freestyleaktivitet. Freestylekurs er ekstremt engasjerende, og det er slitsomt å være 100% tilstede i timesvis. Men, som vanlig så elsker jeg å lære fra meg freestyle, dette ER seriøst moro. Det er absolutt realistisk å forvente at noen og enhver, fra både dette kurset og andre kurs vil starte i offisielle konkurranser i år. MELD DERE PÅ! Norsk Freestyleforening (ny side under oppbygging) står for årets første konkurranse allerede i mars. Deretter blir det 11. juni på Tretten, 25. juni i Eid og 3. juli i Moss. Lurt å planlegge ferien nå - inkluder freestylekonkurranse og få et skikkelig kick!

På kurset denne gang gjorde jeg for min del noe jeg ikke pleier å gjøre; jeg viste freestyle med vår phalene Proffen, til og med en improvisert koreografi, haha, det var uvandt. Jeg har ikke trent noe med denne lille fine hunden siden han var ung, nå er han 6 år. Han har en egen sjarm og siden jeg ikke trener med Khan for en periode, så er det gøy å prøve litt med Proffen. Vi trivdes alle i Stokke, vi fikk en flott, svær hytte for overnatting, i solid cowboystil. På bildet er Khan og jeg i godstolen etter kurset første kveld. Han og jeg kan sannelig kose oss sammen. Det er det eneste vi driver med denne vinteren, være nære i ro, og som aktivitet kjører vi daglige scooterturer i vinterlandskap. Khan traver uforstyrret og fornøyd ved min side eller han springer løs foran. Både sele og dekken kler han godt, ja, han Khan trave den gutten.. og så får jeg drive med freestyle på et alternativt plan i tillegg.

No comments:

Post a Comment