13.6.07

Lydighet òg

Tenk, det finnes noen potensielt gode klikkertrenere der ute. En av dem er Kim med Iron. Han jobber for tiden mye med kontakt + sine egne tekniske ferdigheter. Han har endel å lære i forhold til å bryte ned øvelsene i biter, små biter ;) og på å strukturere treningsøktene. Kim er utelukkende positiv og med ambisjoner innen konkurranselydighet. Jeg ser på det som en tillitserklæring å få lov å bidra litt med mine erfaringer med klikkertrening for lydighet, på hans vei mot konkurransearenaen. Det bringer fram endel minner for min egen del - fra den gang jeg strevde med å være stiv, strak og alvorlig i lydighet Elite... De siste årene har jeg istedet jobbet med å være mer bevegelig, i takt til musikken selv med en swingende Bra kar rundt bena og å smile under oppvisninger. Vel, alt hører med så lenge det er moro for hund og fører - og så lenge vi tar treningen seriøst. Det blir seriøs moro og det er bra på alle måter enten det gjelder konkurranselydighet eller freestyle..

No comments:

Post a Comment