20.9.08

Gøy med barn og hunder














Det var moro å være dommer av Barn og hund på stevne i Askim idag. På bildet har jeg plukket ut de fire beste barna som viser hundene for meg en gang til; staffordshire bullterrier, papillon, sheltie og collie. Det endte med at jeg snudde rekkefølgen og collien vant. Fliinke barna! Det så ut til å være et vellykket arrangement i IØHK. Vi hadde det ganske gøy, veldig hyggelig og utrolig slitsomt. Og er det gøy, så er det verdt det at my back is killing me etterpå. Og lille briardvalp Willy til Siri Guldseth ble dagens BIS-valp, noe jeg synes var artig og velfortjent, siden han ser ut til å være en veldig god gutt med en svært så flink og positiv eier.
Det som også var veldig moro idag, var at Per Ole fortsatte treningen av å ligge-på-rygg med Proffen, som jeg såvidt startet på i går. Og lille Proffen, som også er en god gutt, ja han lærte å kaste seg ned og rundt på en-to-tre. Bare etter få shapingøkter forstod han hva jeg ville ha. Noen få kjappe klikk av små bevegelser over mot siden, gradvis mer og mer, og til slutt helt rundt, og så repeterte han. Kan sette på ord alt faktisk. Det var moro, siden det er lenge siden jeg har trent med han. Men fra nå av tenker jeg P.O. vil være mer motivert for trening av denne usedvanlig kjappe lille vennen! Jeg har for tiden mer enn nok med to terver! Og som alltid når hunder trenes er Ask vår hovedoppsynsmann og hovedforstyrrer. Som om vi bryr oss!

No comments:

Post a Comment