1.9.08

Også litt apportering

Khan og jeg har trent litt på spontant å gripe ulike gjenstander, holde fast og slippe på takk, eller passiv fører. Oftest inne, ikke konkurranselikt, ikke full øvelse (ikke å springe imot med apport i munn;) Brakar er som regel veldig tilstede, han elsker å apportere. Han er overoppsynsmann, jeg tror han synes at Khan er litt flink til å holde fast, bare se ;o) Jeg får ta tak i dette nå mens lydighetstrening også er gøy. Det var jo moro å trene lydighet med Brakar, selvom jeg ikke likte å konkurrere. Han var visst 9 mnd når vi startet kl I, deretter ble det konkurranse ca èn gang i året i kl II, III, og tilslutt et par ganger i Elite. Brakar gikk perfekt, vi fikk 1.premie hver gang, men han er kryptorchid og fobisk, og vi så ingen grunn til å fortsette å konkurrere. Istedet har vi hatt det veldig moro med freestyle. Freestyle er også lydighet, kreativ lydighet til musikk. Innunder her hører også apportering og selvkontroll. Joo, allsidig og variert trening er moro - heia Khan! (PS: ved å filme ser man heldigvis hvilke moment som må trenes mer på:)

2 comments:

  1. Uuuukei - det der var bittelittegranne mer enn gjennomsnittlig "motbydelig" altså...... *sukk*
    Hmmm...... *snu seg mot valp* - "gidder du å se på denne videoen du Noah?".....

    Kahn er flink! Veldig veldig flink - jeg er imponert og mer enn det........ *sukke henført*

    ReplyDelete
  2. Inspirerande og imponerande! Skal begynne på arbeidet med å gjere "hold fast" til ei solid øving og denne videoen gav meg stor inspirasjon

    ReplyDelete