22.10.09

Litt mer trening














For tiden trener jeg på å få flyt på 30 kommandoer. Jeg har alle øvelser i FS-programmet på ordkommando, i tillegg er mine bevegelser koreografert ihht tema i låten. Jeg trener minikjeder, 2 og 2 øvelser som baklengskjedes. Apport-rundt. Rundt-vent. Vent-kos. Kos-takk. Delte også programmet i tre sekvenser og trente disse som (alt for) lange kjeder. Baklengskjedet. Perfekt. Men dagen etter ble det ikke perfekt. Det er mye vi må trene på, bl.a. egne bevegelser, plassering på banen og det å huske alt utenat. Synd at jeg ikke orker å trene i timesvis. Vi tar 10 min. av gangen. Khan er heftig, programmet likeså. Fikk lyd i en vanskelig overgang her om dagen. Ble opprørt og gikk i tenkeboksen. Har idag kjørt to og ett moment, deretter 4-5, som ble baklengskjedet. Vent, spinn, snurr, HÅ, snu. Blir snakking i koder dette, men Khan forstår! Innimellom har vi også gjort 5-7, 3-4, 9.. Bruker nøye baklengskjeding, jobber hardt med manus for å huske og håndtere det praktiske mht belønning. Jeg noterte meg at det var en spesiell overgang som utløste frustrasjon. Plukket da ut to vanskelige momenter som ble trent separat flere ganger. Til sist prøvde jeg med overgangen igjen, da gikk det bra. Trente også et par andre vanskelige momenter alene, flere ganger. Jeg kan altså ikke øke lengden på kjedene to dager på rad. Kan ikke kjøre så lange kjeder som jeg snart MÅ heller. Jeg må fortsette å gå fram og tilbake, trene flest minikjeder. Det skader heller aldri å jobbe med enkle øvelser i tillegg, neida. Det viktige er at jeg kjeder igjen etter å ha fikset et moment. Prøver å holde meg til planen. Har bare stor følelse av uro fordi jeg må trene i MUSIKKEN. Khan er utrolig heftig, jobber med stor entusiasme, gir alt for å få den ballen! Og så sliten som han blir da gitt.

No comments:

Post a Comment