25.6.08

Tren freestyle!

Freestyletrening her på Skogly er alltid artig. Spesielt når det kommer en gjeng særdeles aktive og trivelige trenere med happy'e hunder som har lært å lære. Å kunne være til hjelp for slike flinke folk - med freestyle og klikkertrening, er høyt opp på min prioriteringsliste. Scott var med på treningen, han skal bli Anniken's nye agilityhund. (Jeg tror han kan bli en perfekt freestylehund;) Han var uansett den fineste bc-valpen vi har sett. Når det gjelder Khan, så er jeg ganske fornøyd med hvordan han takler fremmede hunder og mennesker på sin eiendom.
Til tross for litt ungdommelig eplekjekkhet rettet mot de som er mindre og yngre enn seg.... så klarer han å vise øvelser på ulike nivåer av vår trening, mens de andre jobber rundt omkring. Siden Khan var helt liten har jeg benyttet anledningene til å "trene" han samme hva annet som skjer her hjemme, uansett hvem som kommer eller går - så prøver jeg helt automatisk å kontrollere hva han lærer, og hva han ikke bør lære. Når det er kurs eller andre hunder her, er han selvsagt ganske reaktiv og oppmerksom på alt. Men han klarer å være i ro hos meg uten bånd må vite, og sammen følger vi med på treningen. Vi har alltids noe å mene om ting & tang. Khan mener for ex. at ingen skal løpe fort, og at ingen skal komme nærmere han enn ca. 1 meter. Greit for meg. Det at fart trigger hans jaktinstinkt kan derimot gi meg noen (flere;) grå hår, men jeg er veldig glad for alt det han kan gjøre og være for meg pr. idag. Brakar pensjonist fikk leke med Marte og de to så ut til riktig å finne tonen. Jeg synes Brakar virket som en pur ungdom der han spratt rundt og struttet med flott holdning for å imponere. Marte er en riesenschnauzer som minner om Fia, den første hunden jeg fikk passe hjemme på Skullerud, for mange - veldig mange år siden. Jeg har absolutt sansen for rasen. Etterpå var Brakar sliten. Jeg har forøvrig reservert gressplen og parkeringsplass ved Furuberget grendehus her i Tosebygda for å feire Brakars 10 års dag fredag 11. juli kl. 18. Alle som vil hylle Brakar er velkomne til kaffe og kake og boller selvsagt! Det vil være mulig å trene hund, jeg stiller meg selvfølgelig til disposisjon for de som ønsker at jeg "skal se på noe" :o) og ellers får vi sosialisert oss etter beste evne. Send meg beskjed (sms: 95022106, e-post eller her) hvis du vil komme!

No comments:

Post a Comment