1.1.08

Nyttårsaften

Min kjære snille Per Ole (med god hjelp av Proffen;o) ordnet det fint til i lavvoen igår kveld. Det så dårlig ut tidligere på dagen, da P.O. er allergisk mot hunder (yepp, virkelig) og var ganske så elendig etter å ha vært i Letohallen igår. Jeg grudde meg som vanlig til nyttårsaften, og stemningen var heller laber og anspent hele dagen. Brakar var jo overfølsom for alle lyder og jeg måtte holde Khan atskilt fra han. Heldigvis har vi flere bygninger som egner seg for en hund eller to, og en fin kjeller for en ikke-bra-kar, så det gikk da ganske bra. Jeg klarte og lose Brakar ned i kjelleren etter en runde med panikk for å rømme unna dette "noe". Så resten av kvelden var rolig og dermed perfekt for vår del - selv Brakar fant roen nede i "hulen" sin. (Jeg kan titte på han gjennom et lite vindu:) Med Khan var det en helt annen sak; han løp rundt på plenen med en eske og hadde det moro mens det smalt i det fjerne hele dagen. Da vi "flyttet" ut i lavvoen seint på kvelden, satt vi stille og fredelig ved bålet, P.O., Proffen, Khan og meg.
Tankene gikk selvsagt til Brakar som var så redd for slike fæle lyder at han ikke kunne være sammen med oss, vi er absolutt lykkeligst når alle dyra er glade og sammen med oss. Men det viktigste var at han hadde fred med seg selv, stakar'n. Khan hadde også fred med seg selv der han lå og døste på teppet sitt ved bålets kant. Han lyttet litt når det smalt som værst, men siden lydene var langt borte (veldig mye bråk i år synes jeg) berørte det han ikke. Han var mer opptatt av våre pølser (som jeg forøvrig ga han etter hvert smell...) Og det hele endte i en fin, stille stund med levende flammer og trestubber som perfekt scene for refleksjoner ved årsskifte. Brakar og Khan har dessuten startet 2008 med Å LEKE i haven- ja dette lover godt! Godt nyttår!

3 comments:

  1. Så khule de er! God nyttår forresten :)

    ReplyDelete
  2. Herlige hunder - og herlige mennesker.

    Godt nytt år! ^^,

    ReplyDelete
  3. Hehe...veldig bra! Selv returnerte jeg fra Skarvheimen nyttårsaften tidlig kveld og måtte legge hele spannet under trappa i gangen. Det smalt rundt oss i et døgn.

    ReplyDelete