21.9.09

Hunder, barn, tamrotter





















Helgen dreide seg om hunder, barn, rotter. Noe av det morsomste jeg vet er å se barn og unge som jobber ordentlig med hunder. Derfor var det artig også i år å dømme "barn og hund" på stevne. Noen var veldig flinke, nærmest "proffe handlere" mens andre var veldig søte og sjarmerende. Gøy gøy! Etter bedømningen hadde jeg tenkt å reklamere for freestyle med å vise vårt nesten-ferdige-program foran publikum på hjemmebane + å snakke om sporten. Men det gikk ikke! Jeg hadde ikke sjans til å få med meg hverken beina eller tunga, og måtte rett og slett henge på rullatoren og kule'n med Khan, som i det minste fikk god miljøtrening. Rullator passer definitivt ikke i det ganske heftige programmet vi har.. Sånn er livet. Man får være glad for det man får til, og håpe på neste gang, det fins alltid en neste gang for å lykkes - hurra. Vel, så var det dette med tamrotter. I går ble Hønsebua omdøpt til Rotterommet da vi hentet Vetle for Kesia + tre unge jenter til meg selv. Den lille gutten (med stamtavle må vite!) er en 5 uker gammel rottegutt fra en oppdretter i Elverum! Han er oppkalt etter Ellens Vetle (Kesia's favoritthund over alle) - og er helt nydelig. Mine tre unge jenter skal hete Vilde, Viva og Vesla - de har også stamtavle! Mer følger - når jeg får summa meg litt.

1 comment: