28.5.10

Memories

På denne dag for ett år siden, forlot Brakar meg, og jeg har laget en film til låta memories, av Barbara Streisand. Tårer presser på av og til, men sorgen etter Brakar ble gradvis omgjort til minner, også mye takk til Khan og alt han er. Brakar var min veldig nære partner og kompis. Mange betegner Brakar som Norges første, flinkeste freestylehund; Kong Brakar. Han og jeg viste famlende freestyle på norsk og svensk TV flere ganger, to av innslagene ble sendt i reprise nå i våres. Også TV2 Hundeskolen gikk i reprise med Brakar og Morten som viste freestyle for en gjeng med modige hundeeiere på leir. (Tydelig at freestyle ER interessant for media..) Ellen og jeg rakk å fronte freestyle ved mang en anledning. Etterhvert kom NFF til og flere flinke ekvipasjer dukket opp. Vi har vært et lite fåtall aktive som har gått opp løypa - og nå kan vi glede oss over at Norges første offisielle konkurranse går av stabelen på Ås, søndag kl. 12. Det er ikke veldig mange som stiller, men jeg forventer et flott arrangement. Det ligger mye arbeid, mange forberedelser bak en slik offisiell prøve, og jeg vet at konkurranselederne har stått på for at dette skal bli bra for alle, tusen takk til dere. Samtidig har jeg noen triste tanker nettopp idag, og dem sender jeg til våre tidligere stjerner, spesielt til besteste Brakar. Men, jeg gleder meg stort til å heie på nye stjerner på søndag. Jeg er presseansvarlig for dagen, så ta kontakt hvis du har noe å bidra med, eller foreslå. Freestyle trenger fortsatt levende reklame, og den beste reklamen får vi når vi byr på oss selv i freestyle, eller når vi applauderer og oppmuntrer de som tør! Break a leg alle ekvipasjer som stiller i klasse I eller rekrutt, og ellers sender jeg en tanke til de som styrer med været, la solen og gleden regjere, simsalabim..

GLEDEN
Den frostbrente gleden ved livet søker deg ved vadestedene,
ved leirbålene, ved korsveiene, alltid -
selv i sorgens dager, selv i motgangens martrende timer
søker gleden deg, kvidende lik en trofast hund som løp med blødende poter gjennom rimfrosten og svømte mellom isflakene i strie elver for å finne sin husbond. (H. Børli)

1 comment:

  1. En dansk læser vil gerne vide betydningen af ordet "kvidende".
    Tak
    ek

    ReplyDelete