31.5.10

Proffe freestylere






















GRATULERER til Jessica Karlgren og Sussi med fremragende prestasjon på søndag, det ble 1. plass det! Et meget bra og sjarmerende program som kan sees her! Jeg er såå glad (og rørt!) på hennes vegne. Knallfint!! Det må sies at ALLE viste fin freestyle i går, nivået er høyt i Norge, også hos unge hundeførere. Likte svært godt at Anniken Jensen lykkes på så mange måter, spesielt med søtingen Pønky. KNALLDEBUT - GRATULERER - heia Indre Østfold! GRATULERER også til Anja, som stilte med Frekja i HTM - det var modig gjort og veldig kult. Sist, kanskje også minst, så er jeg rørt til tårer over hva nydelige Kristine 10 år og lille, søte Proffen viste i rekruttklasse. De to "låner hverandre" av og til, og trives godt sammen, noe de klarte å vise for et henrykt, applauderende publikum. Programmet er til en låt som mange hundejenter husker fra barndommen, "jeg vil ha en liten hund".

Og jeg, en gammel "freestyletante" som har hatt freestyle i hjertet i 10 år, og som idag er rørt og nesten litt moderlig stolt på vegne av norske freestylere, kjenner stor glede over denne milepælen i freestylens historie. Jeg er også vemodig. For meg ligger sorgen liksom litt på lur, den heter Brakar, og den er min.. (Sorg og glede pleier ofte å vandre side om side!) Det er fint å våge å vise glimt av hele følelsesspekteret - i freestyle pleier publikum å sette pris på litt display of emotions ;o) Men, altså, følelser til side, endelig er Norge å regne med også i internasjonal sammenheng. Fra nå av kan nemlig andre land vente seg hard konkurranse fra Norge - GO, NORGE, GO GO GO! Flere filmer legges ut etterhvert og jeg skal lage filmer fra arrangementet, det tar bare litt tid. Bilder og reportasje kommer i "for swingende" og i Hundesport, så følg med - fortsettelsen blir spennende - GRATULERER ALLE SAMMEN!!

No comments:

Post a Comment