6.8.09

Abrakadabra allsidighet

Også litt slitsomt med ferie, men godt med en mann som også er litt hundegal, (dog med allergi), og som har sansen for både freestyle, agility, opptredener og god trening! Alt blir så mye enklere da, og ja, jeg vet hvor heldig jeg er. Jeg er veldig, veldig takknemlig. Med MS har jeg endel skjulte begrensninger. Med LDN har jeg også mange muligheter. Sånn er det.
Vi har hatt noen fine, intense ferie-hundedager. Det ble svært så allsidig og sosialt denne gang, litt uvant for meg som er mest alene til vanlig. Freestyletrening ved gamlehjem og kjøpesenter, også for Proffen og Per Ole. (Spennende om det blir noe ut av dem; ingen tvil om at de har alt som skal til for å sjarmere publikum i senk:) Forsiktige, fine Khan måtte forsere vanskelige og glatte trapper og gulv, oppføre seg pent på vandrerhjem, kafè, hotell, hundeklubb med folk/hunder overalt. (Såå mange mennesker i Sverige i forhold til her!) Ingen selvfølge at en terv fra trøkksta mestrer alt dette - men det har gått bra og jeg er glad. Artig å diskutere og praktisere forskjellig koreografi, se på flinke utøvere og selv bli sett på, få tilbakemeldinger. Super lærerikt. Jeg har lært mye nytt om freestyle i sommer. Føler at jeg har gått litt videre.. Apropos abrakadabra; vi har til og med hatt oss noen økter på en agilitybane! Min erfaring med agility begrenser seg til den gang da Easy og jeg ble introdusert til denne sport via tvang, trusler og frykt. Ikke kunne jeg springe, og ikke taklet jeg høyt støy- og stressnivå, så det var greit å velge det bort. Men nå fikk jeg en annen og positiv erfaring via Khan, som på null komma svisj (uten en lyd) viste meg at dette er moro òg :o) Takk, Khan, jeg syns du var både heftig, rask og modig der du fløy over mønet, fram og tilbake på bom, gjennom lang, flat pølse, over hinder.. livet er fortsatt fullt av overraskelser og det er bra. Akkurat denne "vàrelsen" Khan, ER en merkelig skrue, forsiktig/pysete, følsom og vàr, også modig, heftig og snar - på likt! Jeg elsker han.. Men, back to business, my business; freestyle. Vi er i farta med et program, men har fortsatt en jobb å gjøre i forhold til miljøfaktorer. Khan takler oftest menneskemengde og setting, men jeg kan miste han litt, så det spørs om vi kan komme helt i mål med vårt program, enda. Men innsatsen er upåklagelig, vi trener på så godt vi kan. Noen nye øvelser driver vi med, men ikke mange, da jeg er mest opptatt av grunntreningen, koreografi og snart, egne bevegelser. (Khan ER flott han, helt naturlig:o) Freestyle blir i alle fall mye heftigere og mer underholdende når den tobente klarer å spille ut låtens tema, TA DET HELT UT slik at det er tydelig at man har jobbet seriøst og lært seg noe. DA blir det freestylen sin da, tenker jeg!






















2 comments:

  1. Dæggern! Er det en Grande som bedriver freestyle? Skulle likt å sett i levende live:)

    SÅ flink Proffen er! Morsomt - du SER han tenker og jobber for å få trent dette mennensket til å dele ut godbiter:)

    ReplyDelete
  2. Tror att du och Khan kommer att slå freestylevärlden med häpnad! Ni är ett sånt härligt par att se och ert nya program är på väg att bli något alldeles extra. Ska bli jättekul att få se det när det blir klart! Ska ni tävla på tävlingen som är på SM??

    /Yvonne

    ReplyDelete