18.8.09

Kan khan?

Khan og jeg tester ordforståelse og selvkontroll. Denne lille snutten viser første gang jeg gjorde akkurat dette; kan Khan disse ordene? Kan han vent - gå - ta den - vent, selv når han er vendt vekk fra meg? Ellers har vi fått ord på mange freestyleøvelser, og jeg driver stadig og omkoreograferer. Freestyle er en kreativ prosess for meg, jeg blir aldri helt ferdig med et program, og kjeding blir en umulighet, enn så lenge. I helgen fikk vi med oss venner for å trene foran publikum ved Askimtorget - der var det mennesker, høye lyder, dans og moro pga Kraftfestivalen. Khan og jeg skal forsøke å gi en oppvisning på et arrangement her i kveld hvis vi mot formodning får den rette "feel'n flow". DET hadde Ellen og Frikk på konkurranse i Bengtsfors nylig, bror Frikk har blitt en flink lydighetshund og kommer til å bli en fin freestyler òg. Mimre-mimre... dette var forøvrig på samme bane som Brakar og jeg gikk vår aller beste Elitekonkurranse i 2004 - snufs, som jeg savner han. Synd jeg ikke orker å trene inn lydighetsøvelser også, med Khan - jeg har ikke engang trent å holde perfekt posisjon i fot mer enn noen få meter. Freestyle inneholder utrolig mange komponenter å trene på, så det holder! Men, den som lever får se, den som trener får se, man skal aldri si aldri. I mellomtiden danser jeg, gråter jeg, ler jeg, er jeg.

No comments:

Post a Comment