21.10.07

1. plass freestylekonkurranse søndag

Foto:
Anders Nesse og Ann-Merethe Rønning
Joda, dette var moro! Brakar og jeg gikk av med seieren med vårt program til Grieg's Dovregubbens Hall. Vi måtte starte som første ekvipasje og jeg hadde slett ikke rukket å få beina helt med meg. (Jeg kom i siste liten fordi jeg lider av valpesyke for tiden.. litt sliten, kan man si.) Det var problemer med musikkens volum; anlegget klarte ikke at både publikum, de tre dommerne og meg selv kunne høre låta godt. Dermed fikk ikke publikum hørt begynnelsen som er ganske lav. Men, men, vi kom da igang. Jeg strevde med å få kroppen til å løpe rundt stubben motsatt vei av Brakar, og det var vanskelig å holde takten. Flinke Brakar funket bra og gjorde selvsagt ingen direkte feil, selvom han prøvde seg kjappt på å snu og rygge imot istedet for å bakke ut, springe tilbake og hoppe over kjepp. Og jeg glemte å sette ned kjeppen for åttetall med kjepp, så da ble det heller et vanlig åttetall, men jeg tror det var energiskt og trollete, så da var det bra nok. Jeg har slett ikke lagt inn alle Brakars momenter i programmet. Låta er kraftfull og intensiteten er høy, de øvelsene vi har med er hva vi kan klare i denne farten. I freestyle er det viktig å vise flyt, kreativitet, samspill og glede, og det å ha en koreografi, et tema og et konsept som uttrykker dette er viktigere enn å ha mange triks. Ellers må jeg si jeg var imponert over nivået denne gang. Det har økt betraktelig siden siste konkurranse, så det er tydelig at mange har jobbet med freestyle - dette gleder mitt gamle freestylehjerte. Endelig kommer flere på banen og leverer fin freestyle. Både Anette med Dolly og Nina med Jack gjorde gode program. Dessuten, Tina med 12 år gamle flat Nimba som ble beste rekrutt, og det var meget velfortjent, sier en stolt tante Merete:o) Parprogrammet til Jane og Snorre, Nina og Viggo var også sjarmerende med flotte antrekk. Stå på jenter! En artig dag, særlig fordi det var mye publikum tilstede, noe som alltid setter en ekstra spiss på freestyle'n som jo skal være en publikumsport. (Jeg hørte at flere ønsket seg vafler og kaffe, men det er ikke så lett å få til alt!) Ellers var jeg glad for at Khan's oppdretter var tilstede og at vi fikk hilse på kullbror, Fox, i tillegg til vår lille venn Frikk. Riktig så søt, han og! Flott stemning for valpesosialisering, med hunder og mennesker tilstede.

Khan taklet det hele med stor ro og jeg er helt sikker på at han gleder seg til han kan begynne å danse.

Ser det ikke utrolig gøy ut?








4 comments:

  1. Det ser kjempemorsomt ut!!!

    Gratulerer med seieren! :-) Den var helt sikkert vel fortjent!

    ReplyDelete
  2. Gratulere!! Ser kjempe gøy ut, synes nesten jeg hører musikken :)

    ReplyDelete
  3. Fliiinke var dere! Og vant gjorde dere! Selvfølgelig! - hadde ikke ventet noe annet heller :) Men konkurransen begynner jammen å bli hardere nå. Og HURRA for det! - endelig begynner freestyle å bli en skikkelig hundesport i Norge også.
    Håper det er litt krefter igjen i deg idag..

    ReplyDelete
  4. Vad härligt att höra att et går bra för er! Hoppas att ni kommer till Sverige igen så vi får chansen att se att vi här får se er live igen. My Dog 08?

    Önskar er allt gott och en skön höst!

    Kram Frida Binette

    ReplyDelete