26.10.07

Videre og videre

Ja mye er moro for tiden. Khan, Brakar, Proffen, Ask og Sarabi gjør at disse høstdagene aldri er kjedelige. Det skjer mye kommunikasjon rundt bena mine og den som følger med på alle små tegn og signaler som farer mellom disse 5, kan lære mye. Så jeg følger veeldig med - det er svært så spennende. Vi hadde også besøk av stoore Knerten, og hun inngår naturlig som en del av gjengen - ja i hvertfall hvis vi fjerner katter - mot slike er hun ikke nådig. Knerten er forøvrig malt på muren sammen med dansende terviser - vi har vår helt egen "wall of fame" - vi gale har det som kjent godt! Fint er det. Knerten og Brakar raste nedover bakker og berg inni skogen, så mosen skvatt. De ville danse med elgen, men den hadde elget seg avsted. Kahn og Ask er helt kule sammen, det har de vært fra første dag. Fantastiske gutter.
Og i går kveld var vi på freestyletrening på Skullerud sammen med Frikk og Ellen. For disse småguttas del handler det om å takle miljø, høy musikk i mørket, andre hunder, fremmede mennesker, hester, syklister m.m. ALT GIKK FINT. De er følsomme fyrer, men har aldri vært direkte redde for noe. Idag skal vi enda en tur ut "på by'n". Travle tider og herlig!

Kahn er faktisk helt til å spise opp og jeg må virkelig ta meg sammen for at han skal få trent på å være litt alene. Han går etter meg støtt, og ute og inne belønner jeg hans intense øyekontakt. Han har en stolt og kjekk kroppsholdning når han traver imot meg eller springer i fotposisjoner ved siden av meg (høyre og venstre!) - for å tigge. Han vet allerede at dette lønner seg. "Den dama er full av overraskelser".
Vår "bonding" går videre og båndet vil bli ubrytelig antageligvis :o)

1 comment:

  1. Måtte bare meddele at bilde nr. 2 gjorde meg svimmel av en eller annen grunn! :-D

    ReplyDelete