19.10.07

Montmorenja's Fabulous Khan Arving. velkommen!

En ny terv - ja, dette er stoort for oss!! Frikk er nå vel plassert hos Ellen, Khan her hos meg. Disse to gutta er helt utrolige, med sine varsomme, vakre vesen. Vi var spente på mye i går, men både biltur og hjemkomst gikk bra. Hjemme ble alle tre hundene sluppet på tunet sammen, i høstmørket. Jeg fulgte godt med og passet på den lille karen, men de tisset og løp litt omkring og sjekket forholdene. Brakar var helt kul med Khan, Proffen litt sur og kjapp med å knurre eller overse han. Og Ask fikk seg en overraskelse da Khan kom inn, så han sprang opp etter veggen og ble sittende på skapet og titte ned på den nye krabaten. Men det gikk ikke mange minuttene før også han godtok Khan!? Ubeskrivelig katt- og hundkommunikasjon! Khan skvatt først litt av Ask sin kjappe retrett, men det så ikke ut til å plage han. Han tittet bare på Ask og fortsatte istedet med å følge meg og se seg rundt. En katt var ikke farlig - ja, dette lover bra! Men hvordan skulle natta bli? Vi fant til slutt ut at Khan skulle ligge i buret til Proffen med Proffen liggende rett utenfor på sin "trone" eller i sin egen lille "hule". Da ville Khan ha selskap av Proffen og Brakar, som også sover i nærheten. Planen var så at jeg skulle stå opp 06.30 i håp om at det ville være tidlig nok til at Khan ikke rakk å mase eller våkne før jeg kom og slapp han ut. Som tenkt, så gjort og vi var i gang med en av de beste dagene i mitt liv på leeenge. Ut og tisse, inn for å spise frokost og lese avisa, alle tre hundene og Ask tusla fredlig rundt meg - jeg er i PARADIS.

5 comments:

  1. Hei Merete!
    Gratulerer med Khan! jeg er eier av hans kullbror Fox. Han er min andre hund og første Terv. Han har vært hos Knut og meg i to uker snart og er en helt utrolig skjønn og lettvint valp å ha med å gjøre. Glad i å gå tur, ikke sååå glad i å jakte på pinner og baller, veldig glad i mennesker -især de små og joggere (!)- og fryktløs i møte med andre hunder. Han er uhyre lett å lære opp ifht min kjære scãferhann Hiason som døde i juni. Så jeg skjønner at jeg må være kreativ med aktiviseringen av ham ;-) Lykke til med Khan, kanskje vi dukker opp for å se på noe Freestyle trening en dag vi har mulighet...

    ReplyDelete
  2. Hei hei!

    Det ser ut til at hjemturen og den første natten gikk strålende :) Han er jo ikke akkurat stresset av seg Khan, så jeg regnet jo med at det gikk bra, men man vet jo aldri...

    Jeg gleder meg til og følge dere her i bloggen, og til og se dere igjen på søndagen. Jeg håper på og få tatt mange fine bilder av deg og Brakar som danser!

    Hilsen Ann-Merethe

    ReplyDelete
  3. Å,så herlig.....tror nok også Khan er kommet til Paradis :)

    ReplyDelete
  4. Khan var nyyydelig! Morsomt å hilse på han og takk for god hjelp :) I dag skal vi til veterinærhøyskolen å trene. Sees i morgo!

    ReplyDelete
  5. Jeg takker veldig for hilsener og gleder meg til å møte andre Arvinger som swinger på svansen:o) Håper Brakar og jeg er istand til å swinge oss i konkurransen i morgen, det er litt usikkert, da jeg har brukt mer energi og krefter på Khan de siste dagene enn jeg hadde trodd, og jeg føler meg "vissen" og mer klar for ro-trening...

    ReplyDelete