20.10.07

Dag 2 godt igang

men gurimalla så skummelt det er når stoore, bombastiske Brakar kommer stormende med kun ett fokus i hele verden; "å komme fortest mulig bort til Merete uansett hvem som måtte stå i veien". Og fysj så kjedelig i bur og bak grind! Godt det er noe som skal læres. Ro både foran og bak ting. Helt ok med besøk av Tina og flat Nimba igår og nabo Kjell var no problem å hilse på idag - det var faktisk peanuts. Kulekhan var mest opptatt av å se opp på meg - han har nok allerede begynt å forstå det vesentligste; hos henne vanker det garantert både godbiter og blid stemme. Vi har klippet 4 klør, hørt på føneren, gått i trappa, vært i lavvo, sittet alene i bil, sittet på fang og forstått at katter kan klore. Dessuten kan Brakar være grinete når det er mat i nærheten. Khan har alt blitt jaget vekk, og jeg må være obs, slik at det ikke blir noen dårlige erfaringer. Brakar er ellers veldig rolig og grei, og han og jeg trener fortsatt alene uten plageånder tilstede. I morgen skal vi konkurrere kl. 12 og må inn til veterinærhøyskolen. Hvis vi har sovet inatt og jeg føler at Khan klarer biltur og venting i bur, så blir han med. Hvis ikke, så får "unga vente hjemme mens de voksne er på arbe" !!

4 comments:

  1. Nydelig bilde av Khan! Hvilket kamera har du? Jeg går med planer om å kjøpe et skikkelig kamera og er litt i tvil om hva som er et bra "hunde kamera"

    ReplyDelete
  2. Takk :o) Ja, jeg har maaange fine hundebilder tatt med mitt rådyre Canon EOS 30D, som kan ta 5 bilder i sekundet! Moro for å knipse hunder i fart, kan virkelig fange øyeblikkene. Men tror Nikon D50 til halve prisen også er et veldig bra hundekamera.

    ReplyDelete
  3. Bare for å skyte inn. Canon har nå kommet med arvtageren til 30D. Den heter 40D. 40D er enda litt kjappere enn 30D (6,5 bilder pr sekund). Men man tar fine bilder av rimeligere kameraer også. Eventuelt så er et brukt 20D eller 30D bra alternativer.

    ReplyDelete
  4. Hei!
    En liten hilsen fra Trøndelag.

    Jeg håper Khan blir den hunden du ønsket deg, og jeg gleder meg til å følge dere videre.

    Gi "Tjukken" en kjempekos fra bestemor ;-)

    ReplyDelete